Tuesday, January 26, 2010

SULTAN BERJIWA RAKYAT


Semangat keluarga dan persaudaraan jadi pegangan serta penghormatan bagi baginda Sultan Ahmad Shah. Atas dasar bekernaan 3 perlawanan bola sepak Liga Super telah ditunda ke satu tarikh yang akan ditentukan kelak, berikutan kemangkatan Sultan Johor , Sultan Iskandar ibni Almarhum Sultan Ismail.
2 perlawanan terbabit melibatkan perlawanan Johor menentang T-Team yang sepatutnya berlangsung di Stadium Tan Sri Hassan Yunos, di Johor Baharu, dan Pahang menentang Negeri Sembilan di Stadium Darul Makmur di Kuantan.
Kedua-dua perlawanan terbabit sepatutnya berlangsung pada 23 Januari 2010.
1 lagi perlawanan melibatkan Johor FC menentang KL Plus di Stadium JCorp, Pasir Gudang yang dijadualkan pada 26 Januari 2010. Johor berkabung selama 7 hari manakala Pahang selama 3 hari.
Penangguhan ketiga-tiga perlawanan itu disahkan oleh Setiusaha Agung Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) Datuk Azzuddin Ahmad.
Tarikh baru perlawanan-perlawanan itu akan ditentukan kemudian. Dasar inilah yang harus di ikuti oleh semua pemimpin-peminpin sesebuah institusi di dalam negara. Contohi teladan Sultan Pahang yang berjiwa rakyat serta ingin memajukan mutu sukan Negara demi kebaikan semua serta semangat 1Malaysia.

0 comments: