Wednesday, April 28, 2010

KINI GILIRAN JAGUH LUMBA BASIKAL


Kemenangan dan kejayaan merangkul pingat perak Kejohanan Trek Dunia melayakan jaguh lumba basikal negara Azizulhasni Awang 22, dinobatkan sebagai Olahragawan Kebangsaan 2009. Gelaran The Pocketrocketman muncul pelumba Malaysia pertama memenangi pingat perak pada Kejohanan Trek Basikal Dunia di Pruszkow, Poland menjadi kekuatan untuk membawa pulang anugerah buat kali pertama. Selaku pelumba basikal dunia juga, Azizul adalah seorang penuntut University Deakin, Australia ini turut menjuarai pusingan kedua Piala Dunia Klasik dan juara pecut Grand Prix Medellin di Colombia.
Datuk Nicol David masih mengungguli gelaran Olahragawati Kebangsaan dengan acara kegemarannya iaitu skuasy. Ini pencapaian kali kelima berturut-turut buatnya sejak pada 2005.
Yang Di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin berkenan menyampaikan anugerah tersebut. Turut mencemar duli ke majlis Anugerah Sukan Negara ini, ialah Permaisuri Agong, Tuanku Nur Zahirah, Sultan Pahang, Sultan Ahmad Shah dan dihadiri Menteri Belia dan Sukan serta Ketua Pengarah Majlis Sukan Negara (MSN).

0 comments: