Monday, May 24, 2010

5 DILUCUTKAN PINGAT

5 kenamaan negeri dilucutkan terdiri 3 bergelar Datuk dan 2 Jaksa Pendamai (JP) dilucutkan pingat kebesaran masing-masing yang dikurniakan Sultan Kelantan, Sultan Ismail Petra.
Tindakan ini diambil Pemangku Raja Kelantan, Tengku Faris Petra, berikutan kegagalan individu berkenaan menjaga integriti sebagai penerima darjah kebesaran negeri seterusnya menjejaskan nama baik institusi Istana Kelantan.
Mereka yang terbabit terdiri daripada 3 kakitangan kerajaan negeri yang masih berkhidmat di Pusat Pentadbiran Kota Darul Naim dan Balai Islam.
2 lagi ahli perniagaan yang dikenakan tindakan sama terbabit dalam bidang automobil dan pembinaan. Semua individu terbabit dipercayai sudah atau akan menerima surat makluman mengenai perlucutan tersebut daripada pejabat Setiausaha Kerajaan Kelantan dalam tempoh terdekat.
Sebelum ini tindakan melucutkan pingat kebesaran Kelantan bagi gelaran Datuk diambil Pemangku Raja Kelantan, Tengku Muhammad Faris Petra, terhadap 4 individu yang terdiri daripada seorang ahli politik dan 3 ahli perniagaan.

0 comments: