Friday, June 18, 2010

BENDUNG AJARAN SESAT

Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah berkenan merasmikan Masjid Sungai Merab, Selangor.
Baginda juga bertitah, supaya Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) khususnya bagi memantau dan memastikan agar tidak wujud sebarang ajaran sesat yang boleh memesongkan akidah umat Islam.
Penceramah serta tenaga pengajar seharusnya mempunyai tauliah yang diiktiraf untuk mengajar dan berceramah di masijd atau surau bagi memudahkan pihak JAIS mengawasi aktiviti yang dijalankan serta pantauan dapat dilaksanakan supaya kegiatan ajaran sesat dapat dibendung dengan segera. Masyarakat setempat juga haruslah prihatin dan bekerjasama menyalurkan maklumat kepada JAIS bagi meyekat penularan kegiatan ini. Pihak JAIS juga haruslah memantau sebarang aktiviti berkenaan agama supaya garis panduan dapat dipatuhi.

5 comments:

hAsiFzuL said...

yup3~ bendung3!!!!

www.kozambo.blogspot.com

Annaz Mohd said...

Prihatian Sultan terhadap rakyat dan masalah negara..

Katak Hijau said...

Memang sekarang ni ajaran sesat berleluasa. Sekarang ni lebih advance lagi bila diorang salah gunakan kecanggihan teknologi untuk sebarkan ajaran sesat ni. Btw, nice blog!!! Semuanya berkaitan dengan institusi di raja dan perihal keluarga diraja. First time jumpa. Jarang ada orang nak buat blog specific macam ni. =)d

cengkerangcipot said...

sokong!

Haffiz Al-Banna said...

memang kena bendung ajaran sesat nie