Tuesday, June 15, 2010

KEMBARA MAHKOTA JOHOR

Kembara Mahkota Johor (KMJ) 2010 edisi ke 12 yang bakal menyaksikan kelainan dan kemahiran Sultan Johor, Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar memandu kereta api yang merupakan pengangkutan utama pada program kali ini berlangsung sepanjang 26 hingga 28 Jun 2010.
Keistimewaan KMJ edisi ke 12 ini berlangsung selepas baginda dimasyurkan sebagai Sultan Johor pada 23 Januari 2010 berikutan kemangkatan Almarhum Sultan Iskandar ayahanda baginda.
Sebagai persediaan baginda telah membuat penyelidikan melalui Internet dan pembacaan buku berkaitan enjin serta pengendalian kereta api.
Baginda turut berkenan memandu kereta api gerabak dari Stesen Keretapi JB Sentral ke Stesen Kulaijaya serta menzahirkan teruja baginda menanti tarikh 26 Jun 2010 untuk bertemu seluruh rakyat jelata dan tidak sabar hendak dapat lesen memandu kereta api.

3 comments:

En. Epai said...

betoi2 berjiwa rakyat....daulat tuanku3x

"ana" Muslimah ♥ said...

ska bginda.. :) sultan yg bjiwa rkyat.. :)

JueHasrul said...

huuuaaaaa!!! kenape sultan nie amik lesen x ajk...huhuhuuuu...time kat kOLej dlu sllu ckp(gurau2) kat mmber nak amik lesen ketapi...sbb nyer sy xd ati pkai KETA or MOTOR..kluar mne2 mesti nel LRT....x sangke SULTAN johor nie amikk!!! huaaaaa....
xperla,skunk nak fokus bli UMah n kawen....$$$$$ ssh btOL nak dpt...CHAYOK!!!