Tuesday, May 18, 2010

SULTAN MIZAN RASMI KOMPLEKS TABUNG HAJI

Yang Di Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin berkenan merasmikan majlis pecah tanah Kompleks Tabung Haji Kuala Terengganu (KTHKT) di Mukim Nerus, Terengganu.
Raja Permasuri Agong, Tuanku Nur Zahirah turut berangkat ke majlis ini.
Kompleks ini dibina oleh anak syarikat Tabung Haji sendiri, TH Properties Sdn Bhd dengan kos RM 69.3 juta yang dijangka siap pada 2012 ini berhampiran Lapangan Terbang Sultan Mahmud di atas tanah seluas 3.2 hektar. Dengan terbinanya kompleks ini akan memudahkan jemaah dari pantai timur iaitu dari Terengganu, Pahang dan Kelantan.
Kompleks ini dilengkapi dengan kemudahan 182 unit bilik penginapan, dewan bankuet serbaguna, kolam renang, kemudahan Taman Tema Air sebagai ruang kepada pengunjung untuk berehat dan beriadah bersama keluarga serta pelbagai kemudahan lain. Kompleks ini juga, akan digunakan untuk urusan operasi penerbangan jemaah haji secara terus ke Madinah dan Jeddah tanpa melalui Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur.
Pembinaan KTHKT adalah merupakan anatara inisiatif dan komitmen beterusan Tabung Haji dalam usaha menambah baik perkhidmatan pengurusannya.

0 comments: